Ktorým SEO stratégiám sa v roku 2024 vyhnúť

29. február 2024 | SEO - optimalizácia pre Google - tipy a triky

SEO nie je jednoduché, rýchle ani lacné. Ale aj v roku 2024 stále neuveriteľne výkonnééééé! Aby sa vám aj v roku 2024 vďaka SEO dobre predávalo, naučte sa, ktorým chybám v SEO stratégiách sa treba v roku 2024 vyhnúť. Len tak môžete napredovať a premieňať návštevnosť vašej webky na konverzie.

Toto sú najčastejšie chyby, ktoré vás na konci dňa stoja nemalé peniaze:

Nepoznáte svoju cieľovú skupinu

Ak nepoznáte svoju cieľovú skupinu, ťažko ju prostredníctvom SEO oslovíte, pretože neviete, na aké výrazy sa zamerať a ako ich optimalizovať. Na prieskum publika môžete použiť Google Trends, Google Analytics či webové stránky svojich konkurentov.

Nemáte optimalizáciu pre mobilné zariadenia

Ak nemáte webku optimalizovanú pre mobilné zariadenia, prichádzate o návštevnosť používateľov, ktorí vyhľadávajú z telefónov. Vaša responzívna webka sa musí správne zobraziť na všetkých veľkostiach obrazovky.

Anchor texty stále príliš optimalizujete

V minulosti to fungovalo, ale v roku 2024 je nadmerná optimalizácia anchor textu veľkou chybou. Nadmerný počet presne zodpovedajúcich kľúčových slov a kľúčových fráz považujú vyhľadávače za podozrivú aktivitu, ktorú penalizujú. Vytvárajte radšej prirodzené anchor texty, napríklad: frázy o značke, všeobecné texty a frázy v prirodzenom jazyku.

Stále nepridávate kvalitný obsah iba plagiáty a spätné odkazy

Obsah zostáva kráľom. Kvalitný obsah prináša čitateľom hodnotu. Relevantné kľúčové slová je potrebné vopred preskúmať. Ak publikujete plagiáty, vyhľadávače plagiátorský obsah odhalia a vašu webku zaň môžu penalizovať. Všetky zdroje, ktoré používate vo svojom obsahu, uveďte v použitých zdrojoch a vyhýbajte sa opätovnému používaniu alebo preberaniu obsahu z iných webových lokalít.

Náš tip: Skúste program Copyscape na kontrolu plagiátov. Tým predídete duplicite!

Nepridávate meta značky

Metaznačky informujú vyhľadávače o tom, čo je vaša stránka a ako by mala byť indexovaná v SERP. Title (max 65 znakov) má obsahovať relevantné kľúčové slová. Meta popis je zhrnutie stránky s kľúčovými slovami, ktoré by nemalo presiahnuť 155 znakov. Všetky meta značky by mali byť optimalizované pre kľúčové slová a mali by sa pravidelne aktualizovať.

Ignorujete technické faktory SEO a rýchlosť webovej stránky

Ďalším aspektom technickej SEO optimalizácie je dobre optimalizovaná šablóna web stránky, ktorá sa rýchlo načíta (do 2 sekúnd), používa tag h1 pre hlavný nadpis a je prispôsobená pre mobilné zariadenia.

Náš tip: Zlepšenie rýchlosti stránky a ďalších prvkov technického SEO je úloha, ktorá závisí od systému CMS, ktorý používate. Naši SEO špecialisti vám s technickou SEO optimalizáciou radi pomôžu.

Ignorujete sociálne signály

Obsah je potrebné zdieľať na Facebooku, Twitteri, Instagrame a LinkedIne. Komunikácia s používateľmi sociálnych médií a reagovanie na komentáre pomáha zvyšovať dôveryhodnosť vašej webky. Webku je potrebné prepojiť aj s profilmi v sociálnych médiách.

Neanalyzujete údaje

Analytické údaje sú dôležité na pochopenie toho, ako vaša webka funguje, aké zmeny je potrebné vykonať a ktoré oblasti zlepšiť. Vďaka službe Google Analytics získate údaje o návštevníkoch webovej lokality, zdrojoch návštevnosti či kľúčových slovách. Údaje z nástroja Analytics by sa mali pravidelne monitorovať.

Nevšímate si lokálnu SEO optimalizáciu

Firmu zaregistrujte v Google Moja firma a údaje pravidelne aktualizujte.

Nestanovili ste si ciele alebo KPI

Ak poklesne návštevnosť alebo konverzie, pomocou merania KPI ľahko identifikujete príčinu a problém vyriešite (či zmena návštevnosti bola spôsobená aktualizáciou algoritmu Google, konkurenciou, ktorá vás predbehla, alebo úpravou webu, ktorá mala nezamýšľané dôsledky). Tu skúste použiť ukazovatele: celková organická návštevnosť, pozície kľúčových slov a CTR pre prioritné kľúčové slová, miera konverzie z organickej návštevnosti či celkový objem predaja z webovej stránky.

Nemáte žiaden content plán alebo neobsahuje relevantné kľúčové slová

Plán obsahu umožňuje zamerať sa na kľúčové slová s vysokým objemom vyhľadávania a prispôsobiť obsah zámeru používateľa. Obsah na Black Friday, Vianoce alebo významné udalosti v odvetví bude pripravený v predstihu.

Náš tip: S pomocou našich odborníkov si vytvoríte stratégiu obsahu s kľúčovými slovami, odporúčanou dĺžkou obsahu, sémantickými kľúčovými slovami, meta značkami a internými odkazmi.

Stále nemáte žiadnu SEO stratégiu a SEO audit nepovažujete za prínosný

Komplexná SEO stratégia zohľadňuje výskum kľúčových slov, optimalizáciu na stránke, budovanie odkazov či content marketing. SEO stratégiu je dôležité pravidelne prehodnocovať a aktualizovať, pretože algoritmy vyhľadávačov sa neustále vyvíjajú. Bez SEO auditu zostanú vaše SEO problémy neodhalené a nevyriešené ešte niekoľko rokov.

Ďalšie články

Oplatí sa investovať do SEO?

Oplatí sa investovať do SEO?

Ak potrebujeme niečo vedieť, vždy si to ideme „vygoogliť“. Vyhľadávače sa stali súčasťou nášho bežného života tak, ako...

Espania Logo
{

Spoločnosť 3R nám pomáha so správou Google Ads kampaní a tiež so SEO a sme veľmi spokojní s ich službami. Nachádzame sa na popredných miestach v Googli pre všetky naše hlavné kľúčové slová.

5
Mgr. Stojanka Dolezhajova
Renovin Logo
{

Výborná spolupráca, 3R nám poskytli nový pohľad na našu webstránku Renovin Reality. Dohodli sme sa, že budeme pracovať na ďalšom zviditeľňovaní našej realitnej kancelárie na internete.

5
Ladislav Čech
Prevozky Logo
{

Ďakujeme za pretvorenie nášho webu www.prevozky.sk a jeho zviditeľnenie vo vyhľadávaní Google. Oceňujeme profesiónálny a odborný prístup, takisto časté konzultácie a spätnú väzbu. Tešíme sa našu ďalšiu spoluprácu. Služby tímu 3R vrelo odporúčame.

5
Lukáš Gajdoš
Fiorano Logo
{

Sme veľmi spokojní s prácou a prístupom p. Rusnákovej, všetko je výborne spracované a vysvetlené. Skvelá organizácia práce, vždy odpovedá na telefonát alebo mail a snaží sa nám čo najviac pomôcť. Vďaka SEO optimalizácii od 3R nám stúpol predaj, takže jednoznačne odporúčame.

5
Fiorano sro
Logro-účtovníctvo
{

Simona z 3R Marketing je veľmi šikovná, proaktívna, rozmýšľa aj za klienta, s 3R Marketing sa mi spolupracuje veľmi dobre, rozhodne odporúčam, páčia sa mi ich odborné a profesionálne služby.

5
Ailin Hanková
Kup a predaj Logo
{

Profesionálny prístup. Vynikajúce výsledky pri optimalizácii stránky a nastavení reklamných kampaní.

5
Sergii Liubchenko
Decor-Glamour Logo
{

Skvelá komunikácia, profesionálny prístup, výborne odvedená práca. Ďakujem za promptné riešenie požiadaviek a Vaše rady. Odporúčam:))

5
Andrea Račáková
Rustikálny nábytok logo
{

Ďakujeme za špičkový webdizajn aj údržbu webu potrebnú z dlhodobého hľadiska.

5
Richard Adler
Adler Autoservis
{

Odbornosť, kreativita, perfektný prístup.., som veľmi spokojný!

5
Richard Adler
NTC Logo
{

“Naše vzájomné vzťahy pretrvávajú viac než dva roky a sme veľmi spokojní s výsledkami, ktoré sme dosiahli vďaka 3R. Dostali sme sa na popredné miesto v Google. Pre všetky naše kľúčové slová sme dosiahli veľmi dobré pozície v minimálnom časovom rozmedzení po tom, čo sme začali využívať služby SEO.”

5