Ste pripravení zvýšiť viditeľnosť svojej webovej stránky v službe Google a nechať konkurenciu v digitálnom prachu? Ak áno, prečítajte si nášho sprievodcu najlepšími tipmi a stratégiami SEO na rok 2024. Tie nielen zvýšia vaše pozície, ale vás zároveň nasmerujú na cestu k online úspechu.
Etickosť a pokročilejšia technológia
Najnovšie trendy v SEO počas roka 2024 smerujú k etickému a technicky pokročilejšiemu prístupu, ktorý je viac zameraný na užívateľa. Dôvod je jednoduchý – nástup umelej inteligencie (AI) nám umožňuje lepšie pochopiť zámery používateľov a poskytovať relevantnejšie výsledky.
Google uprednostňuje:
- Skúsenosti
- Odbornosť
- autoritu a dôveryhodnosť (E-E-A-T).
Týmto spôsobom presadzuje etickú a kvalitnú tvorbu obsahu. Umelá inteligencia (ako napríklad ChatGPT) formuje SEO tak, aby bolo viac konverzačné.
Tu je niekoľko SEO odporúčaní
Nepodceňujte svoj obsah
Vysokokvalitný obsah stále zostáva jednotkou na „Google trhu“. Obsah je kráľom SEO. Google miluje kvalitný, informatívny a pútavý obsah.
Čo to pre moje SEO znamená v praxi?
- Tu platí pravidlo: zákaz publikovania obsahu AI bez úprav!
V praxi to znamená to, že obsah získaný od AI by mal byť preparafrázovaný, relevantný pre vašu cieľovú skupinu a optimalizovaný pre vyhľadávače.
Zoznámte sa s vyhľadávacím zážitkom od Googl-u
Search Generative Experience (SGE) je vyhľadávací zážitok spoločnosti Google poháňaný umelou inteligenciou. SGE nie je chatbot ako ChatGPT. Po zadaní kľúčovej frázy alebo otázky sa v službe Google zobrazí výsledok poháňaný umelou inteligenciou (SERP).
Zhrnuté a podčiarknuté: SGE znamená posun k interaktívnejšiemu a používateľsky prívetivejšiemu vyhľadávaniu, pri ktorom algoritmus rozumie potrebám a zámerom používateľov a predvída ich.
Čo to pre moje SEO znamená v praxi?
Zameranie sa na obsah, ktorý priamo a komplexne odpovedá na otázky používateľov. Obsah generovaný umelou inteligenciou, ktorý poskytuje SGE, stále obsahuje odkazy na relevantný obsah a zdroje. V tejto fáze je ešte príliš skoro na to, aby sme vedeli, ako často sa budú používatelia spoliehať na SGE pri hľadaní odpovede na svoje otázky. Mnohí používatelia sa možno ešte stále rozhodnú kliknúť na tradičné výsledky vyhľadávania, ktoré sa stále zobrazujú v SERP.
Vyhľadávania bez kliknutia sú na vzostupe
To znamená viac vyhľadávaní, pri ktorých používateľ neklikne na žiadny zo zobrazených výsledkov. Až 57 % mobilných a približne štvrtina vyhľadávaní na počítači opustí SERP bez kliknutia na organický alebo platený výsledok. Na výsledok užívatelia neklikajú napríklad preto, že hľadajú miestne podniky alebo služby, rýchle konverzie alebo výpočty, informácie o verejnosti alebo známych osobnostiach.
Čo to pre moje SEO znamená v praxi?
Ak chcete minimalizovať vplyv vyhľadávania s nulovým počtom kliknutí, zamerajte sa na zabezpečenie zobrazených výňatkov pre tie dotazy, ktoré nevedú k preklikom. Ak si pre kľúčové slová zabezpečíte featured snippet, zlepšíte svoju pozíciu. To nielenže zvyšuje vaše šance na získanie kliknutí od používateľov, ktorí hľadajú odpovede na svoje otázky, ale zvyšuje to aj rozpoznateľnosť značky.
Optimalizácia pre motory odpovedí (AEO)
Umelá inteligencia a chatboti menia spôsob, akým používatelia vyhľadávajú a nachádzajú informácie. AEO je proces optimalizácie obsahu pre tzv. vyhľadávače odpovedí. Ide o technológie poháňané umelou inteligenciou, ktoré syntetizujú informácie, aby používateľom odpovedali na konverzačné otázky. S dostupnosťou chatbotov, inteligentných asistentov a hlasového vyhľadávania používatelia čoraz častejšie hľadajú okamžité odpovede bez potreby kliknutia na webovú stránku.
Čo to pre moje SEO znamená v praxi?
Mali by ste si vypracovať stratégiu AEO, ktorá bude fungovať popri tradičných stratégiách optimalizácie pre vyhľadávače. AEO uprednostňuje optimalizáciu pre dotazy založené na odpovediach.
To znamená vytvárať stručný, jasný a priamy obsah, ktorý algoritmy umelej inteligencie ľahko prijmú a odcitujú v odpovediach generovaných umelou inteligenciou.
Jednou zo stratégií je implementácia formátu v štýle otázok a odpovedí do väčšiny alebo celého obsahu. Alebo pridanie často kladených otázok do svojich článkov či na web stránku. Ideálne je štruktúrovať dlhodobý obsah okolo kľúčových otázok, ktoré môže používateľ použiť pri konverzačnom vyhľadávaní. A nezabudnite na vytváranie obsahu vo formáte vhodnom pre úryvky (odrážky, tabuľky alebo krátke odseky).
SEO a AEO nie sú úplne rovnaké, no možno ich zosúladiť. Práve v dobe, keď hľadajú užívatelia priame odpovede a využívajú hlasové vyhľadávanie a platformy riadené umelou inteligenciou.
Zamerajte sa na tematickú autoritu
Vyhľadávače, najmä Google, uprednostňujú obsah preukazujúci autoritu. Autoritu definujú ako kombináciu skúseností, odborných znalostí, autoritatívnosti a dôveryhodnosti (tzv. „E-E-A-T“).
Čo to pre moje SEO znamená v praxi?
Vytvorenie tematickej autority si vyžaduje strategický prístup k tvorbe a optimalizácii obsahu. Takýto prístup zahŕňa vytvorenie komplexného, odborného a vysokokvalitného obsahu na konkrétnu tému.
- Odporúčame vytvoriť katalóg obsahu na súvisiace témy a podtémy.
Zvážte konzultáciu s odborníkom na SEO
Ak sa snažíte zlepšiť SEO svojej webovej stránky, zvážte aj konzultáciu so SEO odborníkom. Odborník na SEO vám pomôže vypracovať stratégiu SEO, vytvoriť vysokokvalitný obsah, vybudovať spätné odkazy a propagovať vašu webovú lokalitu v sociálnych médiách.
Ste pripravení investovať do SEO?
Ak chcete získať osobné poznatky a vlastnú stratégiu SEO, zavolajte nám na číslo 0918 403 502 alebo nám napíšte na e-mailovú adresu info@3r.sk. Poďme spoločne posunúť vašu webovú stránku na vrchol! Booknite si konzultáciu.