Ako a kde používa Google umelú inteligenciu?

29. jún 2024 | SEO - optimalizácia pre Google - tipy a triky

Keďže spoločnosť Google využíva od roku 2015 čím ďalej tým viac umelú inteligenciu vo vyhľadávaní Google, často sa pýtame, ako spoločnosť Google používa umelú inteligenciu, ako algoritmy umelej inteligencie spolupracujú, ako sa v priebehu rokov zmenili a čo by mali marketéri v oblasti vyhľadávania vedieť. Ak ste obchodník, majiteľ firmy, generálny riaditeľ alebo digitálny marketér a hľadáte najúčinnejšie stratégie SEO, čítajte ďalej. V tomto článku sa dozviete ako Google využíva technológiu AI, aby získal cielené a relevantné výsledky vyhľadávania.

 

Ako Google používa umelú inteligenciu?

Google je lídrom vo využívaní umelej inteligencie (AI) vo svojom vyhľadávači. AI pomáha spoločnosti Google poskytovať používateľom presnejšie a relevantnejšie výsledky. Google využíva algoritmy AI, akými sú RankBrain, Neural Matching, BERT či MUM, aby pochopil prirodzený jazyk v dotazoch, obsahu a zaraďovaní.

 

Začína sa písaním obsahu pre ľudí

Od zástupcov spoločnosti Google a od mnohých SEO optimalizátorov to počúvate neustále: píšte obsah pre ľudí. V minulosti existovali desiatky vyhľadávačov. Teraz je tu predovšetkým Google, algoritmy sú oveľa zložitejšie a vďaka umelej inteligencii algoritmy rozumejú jazyku viac, ako by mu rozumel človek. Ak napíšete obsah, ktorému rozumejú ľudia, potom mu budú rozumieť aj algoritmy a AI, ktoré vyhľadávače používajú.

 

Umelá inteligencia používaná vo vyhľadávaní Google

RankBrain – RankBrain bol prvým pokusom spoločnosti Google o využitie umelej inteligencie vo vyhľadávaní v roku 2015. Ak vyhľadávate „spotrebiteľa na najvyššej úrovni potravinového reťazca“, systémy spoločnosti Google sa na základe zobrazenia týchto slov na rôznych stránkach naučia, že pojem potravinový reťazec môže súvisieť so zvieratami, a nie s ľudskými spotrebiteľmi. Pochopiť a priradiť tieto slová k súvisiacim pojmom pomáha spoločnosti Google systém RankBrain.

Neurónová zhoda – Neurálne porovnávanie bolo ďalšou umelou inteligenciou, ktorú spoločnosť Google začala v roku 2018 používať pre vyhľadávanie a v roku 2019 rozšírila na výsledky miestneho vyhľadávania.

Neurónové porovnávanie pomáha spoločnosti Google pochopiť, ako sa dotazy vzťahujú na stránky. Google to umožňuje nazerať na celý dotaz alebo obsah na stránke a chápať ho v kontexte danej stránky alebo dotazu. Neurónové porovnávanie pomáha spoločnosti Google pri hodnotení výsledkov vyhľadávania a je súčasťou algoritmu hodnotenia.

● Aký to má zmysel? Vďaka využitiu neurónových sietí dokážu technológie AI pochopiť zámery vyhľadávačov a spracovať prirodzený jazyk, aby poskytli vysoko presné výsledky v reálnom čase. Táto technológia umožňuje vyhľadávačom poskytovať personalizované výsledky na základe individuálnych požiadaviek každého používateľa.

 

Takto to funguje v praxi:

Ak napríklad používateľ vyhľadá otázku „Kde si môžem kúpiť bežecké topánky?“, zobrazia sa mu výsledky presne podľa jeho potrieb, napríklad miesta predajní alebo odporúčania najlepších značiek.

Spoločnosti, ktoré využívajú tento moderný prístup webového vyhľadávania pomocou umelej inteligencie majú výhodu oproti konkurencii, ktorá nepoužíva metódy vyhľadávania s podporou umelej inteligencie. Ak spoločnosti pochopia, ako používatelia vyhľadávajú, môžu vytvárať obsah, ktorý je optimalizovaný pre ich cieľovú demografickú skupinu.

 

Identifikácia kľúčových slov a fráz

Umelá inteligencia revolučným spôsobom mení spôsob identifikácie kľúčových slov a fráz pre podniky. Využitím algoritmov strojového učenia môžu podniky preklenúť priepasť medzi zámerom používateľa a výslednými vyhľadávacími výrazmi.

Pomocou techník spracovania prirodzeného jazyka (NLP) dokážu odborníci na SEO analyzovať interakcie so zákazníkmi a identifikovať trendy v používaných slovách a frázach. Táto analýza im umožňuje posúdiť relevantnosť konkrétnych kľúčových slov a fráz pre rôzne produkty a služby, čo im pomáha vytvárať efektívnejšie kampane.

Využitie platformy riadenej umelou inteligenciou môže priniesť masívne zlepšenie podnikovej kampane SEO, čo vedie k lepšiemu zapojeniu používateľov do webových stránok a lepšiemu umiestneniu v SERP.

 

Zhrnuté a podčiarknuté:

Kľúčové slová sa neustále vyvíjajú a je dôležité, aby konzultanti SEO sledovali najnovšie trendy. To sa dá dosiahnuť využívaním nástrojov na výskum kľúčových slov a skúmaním najnovších noviniek z odvetvia o témach SEO týkajúcich sa Slovenska. Dobrým spôsobom, ako prísť k novým nápadom na kľúčové slová, je aj skúmanie populárnych vyhľadávacích výrazov, ako napríklad

● seo optimalizácia
● seo špecialista
● seo služby
● seo optimalizacia cena
● optimalizácia pre vyhľadávače

 

Ak hľadáte spoločnosť, ktorá si neustále osvojuje praktické poznatky o tom, ako Google využíva umelú inteligenciu vo vyhľadávaní a ako možno tieto poznatky využiť v prospech vašej webovej stránky, skúste spoločnosť 3R.

Pod jednou strechou tu nájdete profesionálny servis aj poradenstvo v oblasti SEO. Ak máte obavy, či vás konkurenti využívajúci umelú inteligenciu v budúcnosti nepredbehnú, pýtajte si radu. Rezervujte si svoju konzultáciu.

Ďalšie články

Ekonomicka fakulta UMB
{

Spolupráca s 3R spoločnosťou bola ukážková. Simonka a Janka prijali moje pozvanie k nám na univerzitu do Banskej Bystrice, kde som ich privítal na predmete Digitálny marketing a kde našim študentom, piatakom, priniesli veľké množstvo cenných skúseností a poznatkov o SEO súčasnosti. Nielen skvelé odborníčky, ale aj skvelí ľudia. Patrí im obrovská vďaka.

5
Ing. Filip Smutný PhD.
Screenshot 2025 09 12 123957
{

So stránkou skolamadony.sk, ktorú nám vytvorila 3R Marketing s.r.o. som veľmi spokojná. Je prehľadná, technicky zabezpečená a má skvelý dizajn. Spolupráca pri jej tvorbe bola výborná. Ďakujem celému tímu.

5
Sr. Karola Dravecká, Škola Madony
Pockajme so smartfonom
{

Pani Simonu Rusnákovú zo spoločnosti 3R som oslovila keď som bola úplne zúfalá, pretože som potrebovala mať dokončenú webovú stránku do 2 týždňov a nevedela som nájsť nikoho, kto by bol ochotný to pre mňa spraviť.
Spoločnosť 3R sa do toho pustili a nie len mi urobili za týždeň krásnu a funkčnú stránku, ale dodržali všetko, na čom sme sa dohodli, opravili a doplnili všetko hneď, ako som ich o to požiadala.
Tak isto mi pomohli so zviditeľnením sa na všetkých webových vyhľadávačoch a s nastavením google ads.
Bez nich by sme nemohli spustiť našu iniciatívu Počkajme so smartfónom.

5
Anonymní prejedači Slovensko fav
{

Web, ktorý ste urobili, sa mi veľmi páči! Dizajn aj členenie sú výborné. Čo je ešte dôležitejšie, sú SEO rozhodnutia, ktoré sme spolu urobili. Ďakujem vám v mene všetkých členov našej OA slupiny za výbornú prácu!

5
Autopožičovňa SK Car, Banská Bystrica
{

S firmou 3R sme nadmieru spokojní!  Po skúsenostiach s predošlými firmami musím povedať,  že ich práca je veľmi precízna a záleží im na pozitívnych výsledkoch. Určite odporúčam aj ostatným!

5
SEO a Google Ads pre Najlacnejšie zakladanie sro
{

S agentúrou 3R spolupracujeme niekoľko mesiacov, ale už na prvom stretnutí sme si boli istí, že bol správny krok ich osloviť. Oceňujeme najmä osobný prístup, okamžitú reakciu v prípade otázok a taktiež obratom zapracované zmeny na webe. Google dopyty sa nám zvýšili takmer okamžite, ako sme im zverili reklamu do rúk. Webová stránka, vďaka nim, dostala, po „učesaní“ detailov, nové čaro. Čakajú nás ešte SEO výzvy, ktoré chceme spolu prekonať, na čo sa nesmierne tešíme.

5
Farnosť Krupina
{

Sme veľmi spokojní s našou novou webstránkou.

5
Mons. ThDr. Marián Bublinec, PhD., farár
Skauting Zvolen logo
{

Ďakujeme za webstránku, profesionálny prístup, množstvo super nápadov a hlavne za neustálu ochotu. S firmou 3R sa nám dlhodobo výborne spolupracuje.

5
Ľudmila Janigová (Vreťa)
Espania Logo
{

Spoločnosť 3R nám pomáha so správou Google Ads kampaní a tiež so SEO a sme veľmi spokojní s ich službami. Nachádzame sa na popredných miestach v Googli pre všetky naše hlavné kľúčové slová.

5
Mgr. Stojanka Dolezhajova
Renovin Logo
{

Výborná spolupráca, 3R nám poskytli nový pohľad na našu webstránku Renovin Reality. Dohodli sme sa, že budeme pracovať na ďalšom zviditeľňovaní našej realitnej kancelárie na internete.

5
Ladislav Čech