Ktorým SEO stratégiám sa v roku 2024 vyhnúť

29. február 2024 | SEO - optimalizácia pre Google - tipy a triky

SEO nie je jednoduché, rýchle ani lacné. Ale aj v roku 2024 stále neuveriteľne výkonnééééé! Aby sa vám aj v roku 2024 vďaka SEO dobre predávalo, naučte sa, ktorým chybám v SEO stratégiách sa treba v roku 2024 vyhnúť. Len tak môžete napredovať a premieňať návštevnosť vašej webky na konverzie.

Toto sú najčastejšie chyby, ktoré vás na konci dňa stoja nemalé peniaze:

Nepoznáte svoju cieľovú skupinu

Ak nepoznáte svoju cieľovú skupinu, ťažko ju prostredníctvom SEO oslovíte, pretože neviete, na aké výrazy sa zamerať a ako ich optimalizovať. Na prieskum publika môžete použiť Google Trends, Google Analytics či webové stránky svojich konkurentov.

Nemáte optimalizáciu pre mobilné zariadenia

Ak nemáte webku optimalizovanú pre mobilné zariadenia, prichádzate o návštevnosť používateľov, ktorí vyhľadávajú z telefónov. Vaša responzívna webka sa musí správne zobraziť na všetkých veľkostiach obrazovky.

Anchor texty stále príliš optimalizujete

V minulosti to fungovalo, ale v roku 2024 je nadmerná optimalizácia anchor textu veľkou chybou. Nadmerný počet presne zodpovedajúcich kľúčových slov a kľúčových fráz považujú vyhľadávače za podozrivú aktivitu, ktorú penalizujú. Vytvárajte radšej prirodzené anchor texty, napríklad: frázy o značke, všeobecné texty a frázy v prirodzenom jazyku.

Stále nepridávate kvalitný obsah iba plagiáty a spätné odkazy

Obsah zostáva kráľom. Kvalitný obsah prináša čitateľom hodnotu. Relevantné kľúčové slová je potrebné vopred preskúmať. Ak publikujete plagiáty, vyhľadávače plagiátorský obsah odhalia a vašu webku zaň môžu penalizovať. Všetky zdroje, ktoré používate vo svojom obsahu, uveďte v použitých zdrojoch a vyhýbajte sa opätovnému používaniu alebo preberaniu obsahu z iných webových lokalít.

Náš tip: Skúste program Copyscape na kontrolu plagiátov. Tým predídete duplicite!

Nepridávate meta značky

Metaznačky informujú vyhľadávače o tom, čo je vaša stránka a ako by mala byť indexovaná v SERP. Title (max 65 znakov) má obsahovať relevantné kľúčové slová. Meta popis je zhrnutie stránky s kľúčovými slovami, ktoré by nemalo presiahnuť 155 znakov. Všetky meta značky by mali byť optimalizované pre kľúčové slová a mali by sa pravidelne aktualizovať.

Ignorujete technické faktory SEO a rýchlosť webovej stránky

Ďalším aspektom technickej SEO optimalizácie je dobre optimalizovaná šablóna web stránky, ktorá sa rýchlo načíta (do 2 sekúnd), používa tag h1 pre hlavný nadpis a je prispôsobená pre mobilné zariadenia.

Náš tip: Zlepšenie rýchlosti stránky a ďalších prvkov technického SEO je úloha, ktorá závisí od systému CMS, ktorý používate. Naši SEO špecialisti vám s technickou SEO optimalizáciou radi pomôžu.

Ignorujete sociálne signály

Obsah je potrebné zdieľať na Facebooku, Twitteri, Instagrame a LinkedIne. Komunikácia s používateľmi sociálnych médií a reagovanie na komentáre pomáha zvyšovať dôveryhodnosť vašej webky. Webku je potrebné prepojiť aj s profilmi v sociálnych médiách.

Neanalyzujete údaje

Analytické údaje sú dôležité na pochopenie toho, ako vaša webka funguje, aké zmeny je potrebné vykonať a ktoré oblasti zlepšiť. Vďaka službe Google Analytics získate údaje o návštevníkoch webovej lokality, zdrojoch návštevnosti či kľúčových slovách. Údaje z nástroja Analytics by sa mali pravidelne monitorovať.

Nevšímate si lokálnu SEO optimalizáciu

Firmu zaregistrujte v Google Moja firma a údaje pravidelne aktualizujte.

Nestanovili ste si ciele alebo KPI

Ak poklesne návštevnosť alebo konverzie, pomocou merania KPI ľahko identifikujete príčinu a problém vyriešite (či zmena návštevnosti bola spôsobená aktualizáciou algoritmu Google, konkurenciou, ktorá vás predbehla, alebo úpravou webu, ktorá mala nezamýšľané dôsledky). Tu skúste použiť ukazovatele: celková organická návštevnosť, pozície kľúčových slov a CTR pre prioritné kľúčové slová, miera konverzie z organickej návštevnosti či celkový objem predaja z webovej stránky.

Nemáte žiaden content plán alebo neobsahuje relevantné kľúčové slová

Plán obsahu umožňuje zamerať sa na kľúčové slová s vysokým objemom vyhľadávania a prispôsobiť obsah zámeru používateľa. Obsah na Black Friday, Vianoce alebo významné udalosti v odvetví bude pripravený v predstihu.

Náš tip: S pomocou našich odborníkov si vytvoríte stratégiu obsahu s kľúčovými slovami, odporúčanou dĺžkou obsahu, sémantickými kľúčovými slovami, meta značkami a internými odkazmi.

Stále nemáte žiadnu SEO stratégiu a SEO audit nepovažujete za prínosný

Komplexná SEO stratégia zohľadňuje výskum kľúčových slov, optimalizáciu na stránke, budovanie odkazov či content marketing. SEO stratégiu je dôležité pravidelne prehodnocovať a aktualizovať, pretože algoritmy vyhľadávačov sa neustále vyvíjajú. Bez SEO auditu zostanú vaše SEO problémy neodhalené a nevyriešené ešte niekoľko rokov.

Ďalšie články

Espania Logo
{

Spoločnosť 3R nám pomáha so správou Google Ads kampaní a tiež so SEO a sme veľmi spokojní s ich službami. Nachádzame sa na popredných miestach v Googli pre všetky naše hlavné kľúčové slová.

5
Mgr. Stojanka Dolezhajova
Renovin Logo
{

Výborná spolupráca, 3R nám poskytli nový pohľad na našu webstránku Renovin Reality. Dohodli sme sa, že budeme pracovať na ďalšom zviditeľňovaní našej realitnej kancelárie na internete.

5
Ladislav Čech
Prevozky Logo
{

Ďakujeme za pretvorenie nášho webu www.prevozky.sk a jeho zviditeľnenie vo vyhľadávaní Google. Oceňujeme profesiónálny a odborný prístup, takisto časté konzultácie a spätnú väzbu. Tešíme sa našu ďalšiu spoluprácu. Služby tímu 3R vrelo odporúčame.

5
Lukáš Gajdoš
Fiorano Logo
{

Sme veľmi spokojní s prácou a prístupom p. Rusnákovej, všetko je výborne spracované a vysvetlené. Skvelá organizácia práce, vždy odpovedá na telefonát alebo mail a snaží sa nám čo najviac pomôcť. Vďaka SEO optimalizácii od 3R nám stúpol predaj, takže jednoznačne odporúčame.

5
Fiorano sro
Logro-účtovníctvo
{

Simona z 3R Marketing je veľmi šikovná, proaktívna, rozmýšľa aj za klienta, s 3R Marketing sa mi spolupracuje veľmi dobre, rozhodne odporúčam, páčia sa mi ich odborné a profesionálne služby.

5
Ailin Hanková
Kup a predaj Logo
{

Profesionálny prístup. Vynikajúce výsledky pri optimalizácii stránky a nastavení reklamných kampaní.

5
Sergii Liubchenko
Decor-Glamour Logo
{

Skvelá komunikácia, profesionálny prístup, výborne odvedená práca. Ďakujem za promptné riešenie požiadaviek a Vaše rady. Odporúčam:))

5
Andrea Račáková
Rustikálny nábytok logo
{

Ďakujeme za špičkový webdizajn aj údržbu webu potrebnú z dlhodobého hľadiska.

5
Richard Adler
Adler Autoservis
{

Odbornosť, kreativita, perfektný prístup.., som veľmi spokojný!

5
Richard Adler
NTC Logo
{

“Naše vzájomné vzťahy pretrvávajú viac než dva roky a sme veľmi spokojní s výsledkami, ktoré sme dosiahli vďaka 3R. Dostali sme sa na popredné miesto v Google. Pre všetky naše kľúčové slová sme dosiahli veľmi dobré pozície v minimálnom časovom rozmedzení po tom, čo sme začali využívať služby SEO.”

5