Ktorým SEO stratégiám sa v roku 2024 vyhnúť

29. február 2024 | SEO - optimalizácia pre Google - tipy a triky

SEO nie je jednoduché, rýchle ani lacné. Ale aj v roku 2024 stále neuveriteľne výkonnééééé! Aby sa vám aj v roku 2024 vďaka SEO dobre predávalo, naučte sa, ktorým chybám v SEO stratégiách sa treba v roku 2024 vyhnúť. Len tak môžete napredovať a premieňať návštevnosť vašej webky na konverzie.

Toto sú najčastejšie chyby, ktoré vás na konci dňa stoja nemalé peniaze:

Nepoznáte svoju cieľovú skupinu

Ak nepoznáte svoju cieľovú skupinu, ťažko ju prostredníctvom SEO oslovíte, pretože neviete, na aké výrazy sa zamerať a ako ich optimalizovať. Na prieskum publika môžete použiť Google Trends, Google Analytics či webové stránky svojich konkurentov.

Nemáte optimalizáciu pre mobilné zariadenia

Ak nemáte webku optimalizovanú pre mobilné zariadenia, prichádzate o návštevnosť používateľov, ktorí vyhľadávajú z telefónov. Vaša responzívna webka sa musí správne zobraziť na všetkých veľkostiach obrazovky.

Anchor texty stále príliš optimalizujete

V minulosti to fungovalo, ale v roku 2024 je nadmerná optimalizácia anchor textu veľkou chybou. Nadmerný počet presne zodpovedajúcich kľúčových slov a kľúčových fráz považujú vyhľadávače za podozrivú aktivitu, ktorú penalizujú. Vytvárajte radšej prirodzené anchor texty, napríklad: frázy o značke, všeobecné texty a frázy v prirodzenom jazyku.

Stále nepridávate kvalitný obsah iba plagiáty a spätné odkazy

Obsah zostáva kráľom. Kvalitný obsah prináša čitateľom hodnotu. Relevantné kľúčové slová je potrebné vopred preskúmať. Ak publikujete plagiáty, vyhľadávače plagiátorský obsah odhalia a vašu webku zaň môžu penalizovať. Všetky zdroje, ktoré používate vo svojom obsahu, uveďte v použitých zdrojoch a vyhýbajte sa opätovnému používaniu alebo preberaniu obsahu z iných webových lokalít.

Náš tip: Skúste program Copyscape na kontrolu plagiátov. Tým predídete duplicite!

Nepridávate meta značky

Metaznačky informujú vyhľadávače o tom, čo je vaša stránka a ako by mala byť indexovaná v SERP. Title (max 65 znakov) má obsahovať relevantné kľúčové slová. Meta popis je zhrnutie stránky s kľúčovými slovami, ktoré by nemalo presiahnuť 155 znakov. Všetky meta značky by mali byť optimalizované pre kľúčové slová a mali by sa pravidelne aktualizovať.

Ignorujete technické faktory SEO a rýchlosť webovej stránky

Ďalším aspektom technickej SEO optimalizácie je dobre optimalizovaná šablóna web stránky, ktorá sa rýchlo načíta (do 2 sekúnd), používa tag h1 pre hlavný nadpis a je prispôsobená pre mobilné zariadenia.

Náš tip: Zlepšenie rýchlosti stránky a ďalších prvkov technického SEO je úloha, ktorá závisí od systému CMS, ktorý používate. Naši SEO špecialisti vám s technickou SEO optimalizáciou radi pomôžu.

Ignorujete sociálne signály

Obsah je potrebné zdieľať na Facebooku, Twitteri, Instagrame a LinkedIne. Komunikácia s používateľmi sociálnych médií a reagovanie na komentáre pomáha zvyšovať dôveryhodnosť vašej webky. Webku je potrebné prepojiť aj s profilmi v sociálnych médiách.

Neanalyzujete údaje

Analytické údaje sú dôležité na pochopenie toho, ako vaša webka funguje, aké zmeny je potrebné vykonať a ktoré oblasti zlepšiť. Vďaka službe Google Analytics získate údaje o návštevníkoch webovej lokality, zdrojoch návštevnosti či kľúčových slovách. Údaje z nástroja Analytics by sa mali pravidelne monitorovať.

Nevšímate si lokálnu SEO optimalizáciu

Firmu zaregistrujte v Google Moja firma a údaje pravidelne aktualizujte.

Nestanovili ste si ciele alebo KPI

Ak poklesne návštevnosť alebo konverzie, pomocou merania KPI ľahko identifikujete príčinu a problém vyriešite (či zmena návštevnosti bola spôsobená aktualizáciou algoritmu Google, konkurenciou, ktorá vás predbehla, alebo úpravou webu, ktorá mala nezamýšľané dôsledky). Tu skúste použiť ukazovatele: celková organická návštevnosť, pozície kľúčových slov a CTR pre prioritné kľúčové slová, miera konverzie z organickej návštevnosti či celkový objem predaja z webovej stránky.

Nemáte žiaden content plán alebo neobsahuje relevantné kľúčové slová

Plán obsahu umožňuje zamerať sa na kľúčové slová s vysokým objemom vyhľadávania a prispôsobiť obsah zámeru používateľa. Obsah na Black Friday, Vianoce alebo významné udalosti v odvetví bude pripravený v predstihu.

Náš tip: S pomocou našich odborníkov si vytvoríte stratégiu obsahu s kľúčovými slovami, odporúčanou dĺžkou obsahu, sémantickými kľúčovými slovami, meta značkami a internými odkazmi.

Stále nemáte žiadnu SEO stratégiu a SEO audit nepovažujete za prínosný

Komplexná SEO stratégia zohľadňuje výskum kľúčových slov, optimalizáciu na stránke, budovanie odkazov či content marketing. SEO stratégiu je dôležité pravidelne prehodnocovať a aktualizovať, pretože algoritmy vyhľadávačov sa neustále vyvíjajú. Bez SEO auditu zostanú vaše SEO problémy neodhalené a nevyriešené ešte niekoľko rokov.

Ďalšie články

Ekonomicka fakulta UMB
{

Spolupráca s 3R spoločnosťou bola ukážková. Simonka a Janka prijali moje pozvanie k nám na univerzitu do Banskej Bystrice, kde som ich privítal na predmete Digitálny marketing a kde našim študentom, piatakom, priniesli veľké množstvo cenných skúseností a poznatkov o SEO súčasnosti. Nielen skvelé odborníčky, ale aj skvelí ľudia. Patrí im obrovská vďaka.

5
Ing. Filip Smutný PhD.
Screenshot 2025 09 12 123957
{

So stránkou skolamadony.sk, ktorú nám vytvorila 3R Marketing s.r.o. som veľmi spokojná. Je prehľadná, technicky zabezpečená a má skvelý dizajn. Spolupráca pri jej tvorbe bola výborná. Ďakujem celému tímu.

5
Sr. Karola Dravecká, Škola Madony
Pockajme so smartfonom
{

Pani Simonu Rusnákovú zo spoločnosti 3R som oslovila keď som bola úplne zúfalá, pretože som potrebovala mať dokončenú webovú stránku do 2 týždňov a nevedela som nájsť nikoho, kto by bol ochotný to pre mňa spraviť.
Spoločnosť 3R sa do toho pustili a nie len mi urobili za týždeň krásnu a funkčnú stránku, ale dodržali všetko, na čom sme sa dohodli, opravili a doplnili všetko hneď, ako som ich o to požiadala.
Tak isto mi pomohli so zviditeľnením sa na všetkých webových vyhľadávačoch a s nastavením google ads.
Bez nich by sme nemohli spustiť našu iniciatívu Počkajme so smartfónom.

5
Anonymní prejedači Slovensko fav
{

Web, ktorý ste urobili, sa mi veľmi páči! Dizajn aj členenie sú výborné. Čo je ešte dôležitejšie, sú SEO rozhodnutia, ktoré sme spolu urobili. Ďakujem vám v mene všetkých členov našej OA slupiny za výbornú prácu!

5
Autopožičovňa SK Car, Banská Bystrica
{

S firmou 3R sme nadmieru spokojní!  Po skúsenostiach s predošlými firmami musím povedať,  že ich práca je veľmi precízna a záleží im na pozitívnych výsledkoch. Určite odporúčam aj ostatným!

5
SEO a Google Ads pre Najlacnejšie zakladanie sro
{

S agentúrou 3R spolupracujeme niekoľko mesiacov, ale už na prvom stretnutí sme si boli istí, že bol správny krok ich osloviť. Oceňujeme najmä osobný prístup, okamžitú reakciu v prípade otázok a taktiež obratom zapracované zmeny na webe. Google dopyty sa nám zvýšili takmer okamžite, ako sme im zverili reklamu do rúk. Webová stránka, vďaka nim, dostala, po „učesaní“ detailov, nové čaro. Čakajú nás ešte SEO výzvy, ktoré chceme spolu prekonať, na čo sa nesmierne tešíme.

5
Farnosť Krupina
{

Sme veľmi spokojní s našou novou webstránkou.

5
Mons. ThDr. Marián Bublinec, PhD., farár
Skauting Zvolen logo
{

Ďakujeme za webstránku, profesionálny prístup, množstvo super nápadov a hlavne za neustálu ochotu. S firmou 3R sa nám dlhodobo výborne spolupracuje.

5
Ľudmila Janigová (Vreťa)
Espania Logo
{

Spoločnosť 3R nám pomáha so správou Google Ads kampaní a tiež so SEO a sme veľmi spokojní s ich službami. Nachádzame sa na popredných miestach v Googli pre všetky naše hlavné kľúčové slová.

5
Mgr. Stojanka Dolezhajova
Renovin Logo
{

Výborná spolupráca, 3R nám poskytli nový pohľad na našu webstránku Renovin Reality. Dohodli sme sa, že budeme pracovať na ďalšom zviditeľňovaní našej realitnej kancelárie na internete.

5
Ladislav Čech