SEO nie je jednoduché, rýchle ani lacné. Ale aj v roku 2024 stále neuveriteľne výkonnééééé! Aby sa vám aj v roku 2024 vďaka SEO dobre predávalo, naučte sa, ktorým chybám v SEO stratégiách sa treba v roku 2024 vyhnúť. Len tak môžete napredovať a premieňať návštevnosť vašej webky na konverzie.
Toto sú najčastejšie chyby, ktoré vás na konci dňa stoja nemalé peniaze:
Nepoznáte svoju cieľovú skupinu
Ak nepoznáte svoju cieľovú skupinu, ťažko ju prostredníctvom SEO oslovíte, pretože neviete, na aké výrazy sa zamerať a ako ich optimalizovať. Na prieskum publika môžete použiť Google Trends, Google Analytics či webové stránky svojich konkurentov.
Nemáte optimalizáciu pre mobilné zariadenia
Ak nemáte webku optimalizovanú pre mobilné zariadenia, prichádzate o návštevnosť používateľov, ktorí vyhľadávajú z telefónov. Vaša responzívna webka sa musí správne zobraziť na všetkých veľkostiach obrazovky.
Anchor texty stále príliš optimalizujete
V minulosti to fungovalo, ale v roku 2024 je nadmerná optimalizácia anchor textu veľkou chybou. Nadmerný počet presne zodpovedajúcich kľúčových slov a kľúčových fráz považujú vyhľadávače za podozrivú aktivitu, ktorú penalizujú. Vytvárajte radšej prirodzené anchor texty, napríklad: frázy o značke, všeobecné texty a frázy v prirodzenom jazyku.
Stále nepridávate kvalitný obsah iba plagiáty a spätné odkazy
Obsah zostáva kráľom. Kvalitný obsah prináša čitateľom hodnotu. Relevantné kľúčové slová je potrebné vopred preskúmať. Ak publikujete plagiáty, vyhľadávače plagiátorský obsah odhalia a vašu webku zaň môžu penalizovať. Všetky zdroje, ktoré používate vo svojom obsahu, uveďte v použitých zdrojoch a vyhýbajte sa opätovnému používaniu alebo preberaniu obsahu z iných webových lokalít.
Náš tip: Skúste program Copyscape na kontrolu plagiátov. Tým predídete duplicite!
Nepridávate meta značky
Metaznačky informujú vyhľadávače o tom, čo je vaša stránka a ako by mala byť indexovaná v SERP. Title (max 65 znakov) má obsahovať relevantné kľúčové slová. Meta popis je zhrnutie stránky s kľúčovými slovami, ktoré by nemalo presiahnuť 155 znakov. Všetky meta značky by mali byť optimalizované pre kľúčové slová a mali by sa pravidelne aktualizovať.
Ignorujete technické faktory SEO a rýchlosť webovej stránky
Ďalším aspektom technickej SEO optimalizácie je dobre optimalizovaná šablóna web stránky, ktorá sa rýchlo načíta (do 2 sekúnd), používa tag h1 pre hlavný nadpis a je prispôsobená pre mobilné zariadenia.
Náš tip: Zlepšenie rýchlosti stránky a ďalších prvkov technického SEO je úloha, ktorá závisí od systému CMS, ktorý používate. Naši SEO špecialisti vám s technickou SEO optimalizáciou radi pomôžu.
Ignorujete sociálne signály
Obsah je potrebné zdieľať na Facebooku, Twitteri, Instagrame a LinkedIne. Komunikácia s používateľmi sociálnych médií a reagovanie na komentáre pomáha zvyšovať dôveryhodnosť vašej webky. Webku je potrebné prepojiť aj s profilmi v sociálnych médiách.
Neanalyzujete údaje
Analytické údaje sú dôležité na pochopenie toho, ako vaša webka funguje, aké zmeny je potrebné vykonať a ktoré oblasti zlepšiť. Vďaka službe Google Analytics získate údaje o návštevníkoch webovej lokality, zdrojoch návštevnosti či kľúčových slovách. Údaje z nástroja Analytics by sa mali pravidelne monitorovať.
Nevšímate si lokálnu SEO optimalizáciu
Firmu zaregistrujte v Google Moja firma a údaje pravidelne aktualizujte.
Nestanovili ste si ciele alebo KPI
Ak poklesne návštevnosť alebo konverzie, pomocou merania KPI ľahko identifikujete príčinu a problém vyriešite (či zmena návštevnosti bola spôsobená aktualizáciou algoritmu Google, konkurenciou, ktorá vás predbehla, alebo úpravou webu, ktorá mala nezamýšľané dôsledky). Tu skúste použiť ukazovatele: celková organická návštevnosť, pozície kľúčových slov a CTR pre prioritné kľúčové slová, miera konverzie z organickej návštevnosti či celkový objem predaja z webovej stránky.
Nemáte žiaden content plán alebo neobsahuje relevantné kľúčové slová
Plán obsahu umožňuje zamerať sa na kľúčové slová s vysokým objemom vyhľadávania a prispôsobiť obsah zámeru používateľa. Obsah na Black Friday, Vianoce alebo významné udalosti v odvetví bude pripravený v predstihu.
Náš tip: S pomocou našich odborníkov si vytvoríte stratégiu obsahu s kľúčovými slovami, odporúčanou dĺžkou obsahu, sémantickými kľúčovými slovami, meta značkami a internými odkazmi.
Stále nemáte žiadnu SEO stratégiu a SEO audit nepovažujete za prínosný
Komplexná SEO stratégia zohľadňuje výskum kľúčových slov, optimalizáciu na stránke, budovanie odkazov či content marketing. SEO stratégiu je dôležité pravidelne prehodnocovať a aktualizovať, pretože algoritmy vyhľadávačov sa neustále vyvíjajú. Bez SEO auditu zostanú vaše SEO problémy neodhalené a nevyriešené ešte niekoľko rokov.