Obsahový marketing: Prečo je dôležitý hodnotný obsah na webe?

30. jún 2023 | SEO - optimalizácia pre Google - tipy a triky

Kvalita je dôležitá pri každej práci. Či už píšeme príspevky na blog, tvoríme kreatívu alebo riadime firmu. Kľúčom k úspechu je venovať čas a fokus tomu, aby sme vo všetkom vytvárali vyššiu pridanú hodnotu a mali tak kvalitné výstupy.

Pri tvorbe obsahu je „kvalita“ obzvlášť dôležitá. Ak ste tvorcom kvalitného obsahu na webe, ľudia majú dôvod navštíviť vašu web stránku, učiť sa z nej, inšpirovať a neskôr sa stať aj vašimi novými zákazníkmi. Je to však proces a aby ste boli úspešní, potrebujete stratégiu. Akúsi mapu do ruky, ktorá vás povedie. Pár dobrý pointov nájdete aj v tomto textu.

Čo je obsahový (content) marketing?

Keď počujete pojem obsahový marketing, pravdepodobne si predstavíte písané blogy, príspevky v sociálnych médiáchvideá. Tie sú však len malou časťou obsahového marketingu.

Obsahový marketing je v skutočnosti dlhodobá stratégia, ktorá využíva rôzne formáty obsahu na vytvorenie dôvery medzi vami a vaším publikom, upútanie jeho pozornosti a zlepšenie zapojenia.

SEO a obsah idú spolu ako ruka v ruke. Efektívna obsahová stratégia je totiž základom organického vyhľadávania a najpreferovanejším spôsobom privádzania návštevnosti na webové stránky.

Vedeli ste, že content marketing generuje 3x viac potenciálnych zákazníkov, ale stojí o 62 % menej ako akákoľvek iná metóda digitálneho marketingu?

Je dôležité vedieť, že spoločnosti, ktoré vytvárajú kvalitný obsah pre svoj blog, zaznamenávajú až o 126 % viac leadov ako firmy bez blogu. A to nie je vôbec málo.

Kvalitný obsah a konzistentnosť

Obsah informuje vaše publikum o vašom podnikaní a odvetví. Odpovedá na tie základné otázky, ktoré má mnoho vašich potenciálnych zákazníkov. Ak vytvárate obsah, ktorý informuje vaše publikum, neoznamujete mu len zaujímavé fakty – pomáhate mu urobiť správne rozhodnutie o kúpe, šetríte čas a peniaze na vašej strane.

To je výhra pre obe strany. Informovaný potenciálny klient je oveľa bližšie k tomu, aby sa stal platiacim zákazníkom – a to všetko len preto, že ste si našli čas na vytvorenie kvalitného obsahu na web stránke.

Netreba zabúdať na to, že váš obsah nemá dlhú dobu trvanlivosti. Inými slovami: nestačí zverejniť napríklad článok raz za mesiac. Je to málo. Aby ste podporili organickú návštevnosť vášho webu, vybudovali si vzťah s návštevníkmi a potencionálnymi zákazníkmi, potrebujete byť konzistentní a kontinuálni. Nezabudnite ešte na jednu vec. Keď článok raz zverejníte na svojej stránke, neznamená to, že ho už nikdy viac nemusíte upravovať alebo updatovať. Váš obsah sa musí vyvíjať s dobou a mal by byť pravidelne aktualizovaný.

Kvalitný obsah sa umiestňuje v Google

Google je najväčší vyhľadávač na svete. Vytváranie obsahu a jeho zverejňovanie na vašich webových stránkach je najlepší spôsob, ako osloviť potenciálnych zákazníkov.

Na začiatok musíte najprv preskúmať kľúčové slová, ktoré vám pomôžu osloviť vaše publikum. Keď máte zoznam kľúčových slov, ktoré prinesú kvalifikovanú návštevnosť vašej stránky, môžete vytvoriť obsah obsahujúci množstvo kľúčových slov a optimalizovať ho pre vyhľadávače.

Na konci každého obsahu alebo stránky nezabudnite na výzvu na akciu (CTA), aby ste čitateľov povzbudili k premene na nových alebo opakovaných potenciálnych zákazníkov.

Ak predávate produkt, ideálnymi príkladmi CTA môžu byť slovné spojenia ako napríklad „kúpiť teraz“ alebo „pridať do košíka“. Ak poskytujete služby, účinné CTA môžu znieť v zmysle „získať bezplatnú ponuku“, „začať“ alebo dokonca „kontaktujte nás“.

Kvalitné spätné odkazy získavajú odkazy z iných lokalít

Kvalitné spätné odkazy sú ďalším dôležitým faktorom hodnotenia, ktorý zvyšuje dôveru spoločnosti Google vo vašu webovú lokalitu. Nemôžete však očakávať, že niekto bude odkazovať na vašu webovú lokalitu, ak nemáte vysokokvalitný, dátami podložený a hodnotný obsah, ktorý môže vašim čitateľom pomôcť.

Obsah privádza ľudí na vašu stránku a je to aj časť vašej stránky, ktorá získava odkazy z iných webových lokalít. Odkazy sú kľúčovým faktorom hodnotenia SEO. Každý získaný odkaz pôsobí v očiach spoločnosti Google ako hlas dôvery a čím viac ich máte, tým vyššie sa vaša stránka umiestni ako celok. To znamená, že ak získate dostatok odkazov z iných lokalít, môžete vytvoriť stránky s obsahom, pridať ich do služby Google a v deň ich zverejnenia sa umiestniť na prvej strane.

Vaša firma by sa mala zamerať na dlhšie kľúčové slová, ktoré sú menej konkurenčné. Tým sa ľahšie dostanete na vrchol výsledkov vyhľadávania. Nemusíte byť najväčšou webovou stránkou online, aby ste uspeli – budete však potrebovať niekoľko odkazov, aby ste sa dostali pred konkurenciu.

Obsah možno zdieľať na sociálnych sieťach

Bez ohľadu na to, aký druh podnikania prevádzkujete, vždy by ste mali mať účty na sociálnych médiách. Najpopulárnejším sociálnymi médiami sú Facebook a Twitter, ale môžete používať aj LinkedIn, Pinterest, Tumblr, Instagram a Snapchat. Samozrejmosťou je, aby ste mali prehľad o tom, kde sa najviac nachádza vaša cieľová skupina.

Všetky tieto sociálne siete vám môžu pomôcť propagovať obsah z vašej stránky.

Facebook – Na Facebooku môžete zverejniť odkaz na svoj obsah so stručným zhrnutím, o čom je. Tým si prirodzene získate interakcie od svojich sledovateľov (vrátane lajkov, komentárov a zdieľaní) a môžete dokonca získať nových sledovateľov, ktorí budú šíriť informácie o vašej firme.

Twitter – Twitter funguje podobne. Uverejníte odkaz na svoj obsah s malým zhrnutím a ktokoľvek ho môže nájsť, ak vás sleduje alebo vyhľadá kľúčové slová, ktoré ste použili vo svojom tweete.

LinkedIn – LinkedIn umožňuje zverejňovať celé blogy, ak chcete. Môžete však zverejňovať aj odkazy na obsah, otázky pre svojich sledovateľov a iné. To vám môže priniesť stovky nových kontaktov.

Pinterest – Pinterest je ideálny na akýkoľvek vizuálny druh marketingu. Zverejňovanie fotografií vašej práce, produktov alebo zamestnancov určite vzbudí záujem ostatných používateľov Pinterestu – najmä ak ste obchodník.

Tumblr – Tumblr umožňuje jednoduché spojenie s hyperšpecifickými výklenkami, ktoré môžu byť dokonca vlastnými online subkultúrami. Ak viete, že vaše publikum pozitívne reaguje na interné vtipy, animované gify, ironické vtipy alebo iné netypické nápady, Tumblr je skvelým miestom na propagáciu vášho podnikania.

Instagram – Používa iba obrázky a videá, ale môže na vašu webovú stránku priviesť stovky alebo tisíce používateľov.

Snapchat – Snapchat slúži na zobrazovaní fotografií alebo videí vždy len na niekoľko sekúnd. Stále je to však skvelý spôsob, ako zaujať používateľov, ktorí majú radi rýchly obsah. V súčasnosti nájdeme na Snapchate najmä veľké značky, čo znamená, že je tu veľký priestor pre menšie podniky.

Všetky tieto sociálne siete pomáhajú rozvíjať vašu značku tým, že vystavujú vaše meno a získavajú návštevnosť. Ak chcete nájsť tú, ktorá vám najviac vyhovuje, vytvorte si účet na každej z nich (sú bezplatné) a vyskúšajte ich.

Obsah zarába na konverziách

Obsah je v konečnom dôsledku na vašej stránke preto, aby získaval nových zákazníkov a vždy, keď niektorý z vašich návštevníkov podnikne akciu smerujúcu k tomu, aby sa stal zákazníkom, ide o konverziu. Práve tieto konverzie pomáhajú vášmu podnikaniu rásť. Zverejnenie obsahu je prvým krokom k získaniu konverzií, ale keď už ho tam máte, ako ho využiť, aby ste získali čo najviac nových zákazníkov?

Každú stránku s obsahom môžete optimalizovať aj na konverzie. To v praxi znamená, povedať návštevníkom webu, čo majú robiť, keď si pozrú váš obsah. To môže byť CTA, ktoré lepšie ľudí nabáda k nákupu alebo tlačidlo, na ktoré ľudia kliknú, aby si kúpili produkt. Dokonca aj slová, ktoré používate v adrese URL.

Nezabudnite udržiavať vašu webovú stránku čerstvú a relevantnú

Keď ide o vytváranie „kvalitného obsahu“, ide o kontext alebo hĺbku obsahu, ale je tu ešte jedna vec, na ktorej záleží – čerstvosť vášho obsahu.

Keď vyhľadávač, ako napríklad Google, hodnotí webové stránky na základe čerstvého obsahu, vychádza najmä z nasledovných parametrov, resp. otázok:

  • Kedy bol obsah zverejnený?
  • Ako často bol aktualizovaný?
  • Zmeny pôvodného obsahu.
  • Ako často bol obsah upravovaný?
  • Miera nových prichádzajúcich odkazov.
  • Miera návštevnosti a zapojenia.

Pre malú alebo strednú firmu je vytváranie povedomia o značke a realizácia predaja veľkou výzvou. Content marketing však dokáže vyriešiť obe tieto výzvy. A čo je najlepšie – nestojí veľa. V skutočnosti je oveľa nákladovo efektívnejší ako iné marketingové metódy, napríklad reklama. Stačí, ak budete naďalej vytvárať relevantný a kvalitný obsah a používať správne metódy na oslovenie publika, t. j. SEO a sociálne médiá.

Možno existuje niekoľko obrovských značiek, ktoré vytvárajú obsah relevantný pre vaše publikum, ale to neznamená, že pre vašu značku nie je priestor. Stačí začať a ostatné bude nasledovať.

Ak to s vašou online prezenciou myslíte vážne, zverte obsah vášho webu do rúk odborníkov z 3R. Neváhajte a kontakujte nás hneď!

Ďalšie články

Skauting Zvolen logo
{

Ďakujeme za webstránku, profesionálny prístup, množstvo super nápadov a hlavne za neustálu ochotu. S firmou 3R sa nám dlhodobo výborne spolupracuje.

5
Ľudmila Janigová (Vreťa)
Espania Logo
{

Spoločnosť 3R nám pomáha so správou Google Ads kampaní a tiež so SEO a sme veľmi spokojní s ich službami. Nachádzame sa na popredných miestach v Googli pre všetky naše hlavné kľúčové slová.

5
Mgr. Stojanka Dolezhajova
Renovin Logo
{

Výborná spolupráca, 3R nám poskytli nový pohľad na našu webstránku Renovin Reality. Dohodli sme sa, že budeme pracovať na ďalšom zviditeľňovaní našej realitnej kancelárie na internete.

5
Ladislav Čech
Prevozky Logo
{

Ďakujeme za pretvorenie nášho webu www.prevozky.sk a jeho zviditeľnenie vo vyhľadávaní Google. Oceňujeme profesiónálny a odborný prístup, takisto časté konzultácie a spätnú väzbu. Tešíme sa našu ďalšiu spoluprácu. Služby tímu 3R vrelo odporúčame.

5
Lukáš Gajdoš
Fiorano Logo
{

Sme veľmi spokojní s prácou a prístupom p. Rusnákovej, všetko je výborne spracované a vysvetlené. Skvelá organizácia práce, vždy odpovedá na telefonát alebo mail a snaží sa nám čo najviac pomôcť. Vďaka SEO optimalizácii od 3R nám stúpol predaj, takže jednoznačne odporúčame.

5
Fiorano sro
Logro-účtovníctvo
{

Simona z 3R Marketing je veľmi šikovná, proaktívna, rozmýšľa aj za klienta, s 3R Marketing sa mi spolupracuje veľmi dobre, rozhodne odporúčam, páčia sa mi ich odborné a profesionálne služby.

5
Ailin Hanková
Kup a predaj Logo
{

Profesionálny prístup. Vynikajúce výsledky pri optimalizácii stránky a nastavení reklamných kampaní.

5
Sergii Liubchenko
Decor-Glamour Logo
{

Skvelá komunikácia, profesionálny prístup, výborne odvedená práca. Ďakujem za promptné riešenie požiadaviek a Vaše rady. Odporúčam:))

5
Andrea Račáková
Rustikálny nábytok logo
{

Ďakujeme za špičkový webdizajn aj údržbu webu potrebnú z dlhodobého hľadiska.

5
Richard Adler
Adler Autoservis
{

Odbornosť, kreativita, perfektný prístup.., som veľmi spokojný!

5
Richard Adler