SEO, čiže optimalizácia pre vyhľadávače, je účinný spôsob, ako prilákať zákazníkov na vaše online platformy. Avšak iba vtedy, ak ho používate správne. Máme pre vás niekoľko dobrých tipov, ako to zvládnuť s prehľadom.
SEO sa neustále vyvíja a je stále zložitejšie. Časy jednoduchej optimalizácie kľúčových slov a meta názvov sú už dávno preč. Pri súčasných trendoch SEO musíte myslieť na všetko od hlasového ovládania až po video.
Tip č.1: Správne nástroje SEO vám pomôžu získať informácie, ktoré potrebujete na prípravu zodpovedajúcej SEO stratégie, ktorú budete v budúcnosti aj inteligentne manažovať.
Dlhý obsah pomáha zlepšiť SERP
Vedeli ste, že dlhé texty s viac ako 3 000 slovami majú trikrát väčšiu návštevnosť a štyrikrát viac zdieľaní? Dosahujú tiež 3,5-krát viac spätných odkazov ako články s priemernou dĺžkou 901 až 1 200 slov.
Tip č.2: Začnite sa zameriavať na dlhý a kvalitný obsah, aby ste dosiahli vyššie pozície vo vyhľadávaní. Cieľom je poskytovať používateľom informácie, ktoré sa dajú zdieľať a ktoré ich zaujmú.
Ako to dosiahnete?
- Po prvé, rozdeľte svoj obsah do sekcií s podnadpismi H2 a H3, aby bol prehľadnejší. Podnadpisy sú dôležité najmä pre mobilné stránky.
- Po druhé, dbajte na to, aby ste odkazovali na relevantné a svetovo uznávané zdroje.
- A nezabudnite ani na to, aby sa váš obsah dal ľahko zdieľať. Do nadpisu a do záveru pridajte odkazy na zdieľanie.
SEO odborníci ponúkajú špeciálne SEO nástroje, ktoré vám pomôžu optimalizovať obsah pre vyhľadávanie. V praxi to funguje tak, že zadáte dopyt, na ktorý sa chcete umiestniť a dostanete odporúčania týkajúce sa dĺžky obsahu, sémanticky súvisiacich kľúčových slov, ktoré treba zahrnúť, či bližší pohľad na stránky s najvyššími hodnotami.
Náš tip č.3: Ak sa orientujete na tínedžerov, pravdepodobne uprednostníte video. Ak sa orientujete na staršie publikum, video bude pravdepodobne menej atraktívne.
Mobilná prívetivosť ovplyvní poradie vo vyhľadávaní
V roku 2019 zaviedol Google indexovanie podľa mobilných zariadení. V praxi to znamená, že vyhľadávač sa pozerá predovšetkým na mobilnú verziu webovej stránky a považuje ju za „primárnu“ verziu namiesto verzie pre počítače. Do roku 2025 bude takmer 73 % používateľov internetu pristupovať na internet výlučne prostredníctvom mobilných zariadení.
Ako efektívne je vaše mobilné webové sídlo zistíte pomocou bezplatného testu prispôsobenia pre mobilné zariadenia od spoločnosti Google. V konzole Google Search Console si môžete overiť aj „mobilnú použiteľnosť“.
Hlasové vyhľadávanie ovplyvní vyhľadávané slová
Ak chcete optimalizovať marketing pre hlasové vyhľadávanie, zamerajte sa na svoje kľúčové slová. Identifikujte dlhšie frázy, ktoré ľudia používajú v každodennej konverzácii. Pri hlasovom vyhľadávaní fungujú lepšie dlhšie, prirodzenejšie znejúce frázy. Keď ľudia píšu, majú tendenciu skracovať. Ak ľudia hlasovo vyhľadávajú napríklad frázu Aké sú nové trendy SEO na rok 2023?, zvyčajne napíšu do vyhľadávačov slová nové trendy SEO 2023.
„Snippets“ budú „boom“
Snippets sú prostriedkom, ako získať významnú pozíciu v službe Google. Ak zadávate niečo do Google, môžete si všimnúť rámček v hornej časti SERP, nad skutočnými výsledkami. To je snippet. Snippets zobrazujú časť informácií (otázky a odpovede alebo stručný návod s bodmi, ako na to). Existujú aj rich snippets, vrátane obrázkov, recenzií založených na hviezdičkách či cenách produktov. Ak chcete vytvoriť snippety, zamerajte sa na otázky a relevantné kľúčové slová.
Účinná stratégia SEO musí zahŕňať video
YouTube má viac ako 1 miliardu používateľov. Ak ešte nevytvárate video obsah, teraz je ten správny čas začať. Ako však video obsah optimalizovať? Pri tvorbe video obsahu je potrebné optimalizovať názov a opis vášho video kanála. Popis by nemal byť len preplnený kľúčovými slovami, ale mal by poskytovať užívateľom užitočný prehľad o tom, o čom váš kanál je.
Tip našich expertov: Ak napríklad optimalizujete pre YouTube, môžete sa inšpirovať funkciou automatického dokončovania platformy. Začnite zadávať tému svojho videa a pozrite sa, čo sa objaví v poli vyhľadávania. To je vlastne zoznam navrhovaných kľúčových slov, ktorý vám presne povie, čo ľudia na YouTube hľadajú.
Optimalizácia obrázkov zohráva vo vyhľadávaní významnú úlohu
Vyhľadávanie vizuálnych obrázkov je v súčasnosti veľmi vyhľadávané. Kedysi si ľudia mohli obrázky len prezerať. Ľudia používajú obrázky na nákup produktov či získavanie informácií. Spoločnosť Google už dlho trvá na správnom označovaní a optimalizácii obrázkov, takže je logické, že je to súčasťou jej dlhodobého plánu.
Všetky obrázky na vašich webových stránkach by mali optimalizované. SEO profesionáli odporúčajú používať vysokokvalitné, relevantné obrázky a pomenovať ich relevantne k obsahu na príslušnej stránke. Zároveň používať značky alt, ktoré prehľadávače používajú na klasifikáciu obrázkov. Nezabudnite pridať obrázky do mapy lokality, kde sa ešte ľahšie prehľadávajú.
Sémanticky príbuzným kľúčovým slovám sa bude prikladať väčší význam
Nielen primárne kľúčové slová, ale aj sekundárne kľúčové slová sú rovnako dôležité. Sémantické vyhľadávanie a optimalizácia zámerov získajú v budúcnosti ešte väčší význam. Google sa už nepozerá len na reťazce slov. Analyzuje kontext otázky a snaží sa rozoznať zámer vyhľadávania používateľa, čo znamená, že čím relevantnejšie informácie poskytne – prostredníctvom logicky súvisiacich primárnych a sekundárnych kľúčových slov – tým lepšie.
SEO experti Vám ponúkajú komplexný nástroj na identifikáciu sémanticky súvisiacich kľúčových slov a náročnosti kľúčových slov, aby ste mohli určiť priority, na ktoré frázy sa chcete zamerať ako prvé.
Ak sa chcete venovať sémantickému vyhľadávaniu, vytvorte obsah navrhnutý tak, aby odpovedal na otázku, ktorú by položilo vaše cieľové publikum. Optimalizujte obsah pre tematické zoskupenia namiesto toho, aby ste sa zameriavali len na kľúčové slová. Ak je to logické, používajte štruktúrované údaje. A čo je najdôležitejšie, nepíšte pre vyhľadávače, ale pre ľudí. Nuž ak si s tým neviete rady, alebo potrebujete pomôcť, napíšte nám!
Posuňte sa s nami ďalej vo svete online! Kontaktujte nás na tel.: 0918 403 502 alebo vyplňte náš online formulár a my sa vám obratom ozveme.