Vzťahy s verejnosťou boli vždy rozhodujúcim faktorom pri budovaní značky a nie je tomu inak ani v dnešnej digitálnej spoločnosti. Digitálne PR a SEO k sebe neodmysliteľne patria. Každá stratégia SEO hovorí o budovaní hodnotných spätných odkazov. Poradíme vám, ako funguje digitálne PR v praxi a ako z neho vyťažiť čo najviac.
Hoci mnohí správcovia web stránok pripravujú pre potenciálneho zákazníka blogy, požiadavky spoločnosti Google môžu znížiť hodnotu stratégie budovania SEO a dôvery prostredníctvom spätných odkazov. Práve tu môže digitálne PR poskytnúť výraznú výhodu pri posilňovaní SEO. Dozviete sa aj o tom, čo je:
- digitálne PR
- prečo tak dobre funguje
- ako môže prospieť mojej firme
- ako implementovať PR do digitálneho marketingu
Čo je digitálne PR?
Digitálne PR je propagačná taktika, ktorú používajú marketingoví odborníci a špecialisti na PR. Ak sa vykonáva správne, využíva tradičné taktiky vzťahov s verejnosťou v digitálnom priestore – najčastejšie na zvýšenie povedomia o značke, spoločnosti alebo podniku.
Digitálne PR spočíva v tom, že vaše odkazy sa dostanú do rúk vysoko dôveryhodných webových stránok, ako sú noviny, priemyselné zdroje a iné autoritatívne zdroje.
Je dobré vedieť, že digitálne PR nie je publikovanie hosťovských príspevkov ani napísanie blogu či článku. Je to prezentovanie vašich odborných znalostí na blogu alebo v článku niekoho iného. Digitálne PR podporuje úsilie v oblasti SEO a je najpravdivejšou formou budovania odkazov.
Prečo digitálne PR funguje?
Digitálne PR posilňuje vašu SEO optimalizáciu, pretože vaše odkazy sa objavujú na webových stránkach s vysokou autoritou. Prečo digitálne PR funguje?
- Táto funkcia je neplatená, nevyžiadaná a organická.
- Preukazuje vaše odborné znalosti alebo hodnotu v danej oblasti.
- Pre konkurenciu je náročné ju kopírovať.
- Rozširuje váš dosah, pretože vaše odkazy sú uvedené na stránkach, ktoré môžu mať tisíce až státisíce zobrazení.
Tak ako každá iná forma marketingu, aj digitálne PR by malo mať svoju vlastnú stratégiu založenú na individuálnych požiadavkách a cieľoch značky alebo podniku.
Ktorými stratégiami možno digitálne PR efektívne využiť?
Využite prieskum a získajte z neho dáta –
Výskumné štúdie založené na údajoch sú jednou z najpoužívanejších stratégií digitálneho PR. Novinári milujú čísla, ktoré môžu uviesť a zdieľať na svojich sociálnych sieťach. Tieto štúdie môžu pochádzať z vašich vlastných údajov alebo z údajov tretích strán (údaje z podnikových správ, sociálne údaje atď.)
Zapojte sa do podcastov –
Vyhľadajte podcasty, ktoré organizujú väčšie mediálne organizácie a ktoré zodpovedajú vašej značke, a potom ich oslovte. Hostitelia chcú svojim poslucháčom ponúknuť niečo skutočné a informatívne. Využite svoje odborné znalosti a ponúknite ich cieľovým poslucháčom podcastov.
Ponúknite odborné postrehy a myšlienkové vodcovstvo –
Ste odborníkom vo svojom odvetví. Spíšte si zoznam vecí, v ktorých máte odborné znalosti a zručnosti. Pripravte si najčastejšie kladené otázky a najnovšie témy vo vašom odvetví. Potom oslovte novinárov a ponúknite im svoj pohľad na tieto veci. Áno, aj to je cesta ako sa dostať k srdcu novinára a otvárať si dvere do médií veľmi efektívnym spôsobom.
Zdieľajte tipy s novinármi a podcastermi –
Táto stratégia vám pomôže vybudovať si vzťah. Zaradia si vás na svoj zoznam odborníkov, ktorých oslovia, keď budú potrebovať odborný názor na aktuálny príbeh alebo odborný pohľad na niečo, čo zdieľa hosť v podcaste.
Preniknite do spravodajského cyklu –
Táto taktika si vyžaduje pozorné sledovanie správ a aktuálnych príbehov. Spočíva v predstavení vašich odborných znalostí v súvislosti s udalosťou alebo príbehom hodným pozornosti. Ponúknite médiám informatívne, odvetvové informácie o tom, prečo je správa dôležitá a aké možné dopady vnímate.
Vytvorte príbeh okolo svojich tlačových správ –
Tradičné stratégie tlačových správ (zverejnenie tlačovej správy a dúfanie, že si ju niekto všimne) môžu byť neefektívne. Ak však okolo svojej tlačovej správy vytvoríte presvedčivý príbeh, môžete ju využiť na víťaznú digitálnu PR stratégiu. Pozrite sa na udalosť pre tlačovú správu a vytvorte okolo nej príbeh. Keď máte svoj príbeh, máte aj svoje stanovisko. Oslovte priemyselné publikácie a ponúknite im svoj príbeh.
Prečo je digitálne PR spolu so SEO dôležité?
Digitálne PR sa často považuje za formu budovania odkazov. No tento pojem by sa nemal zamieňať so SEO. Digitálne PR by sa malo vykonávať popri SEO. A niektorí odborníci dokonca tvrdia, že digitálne PR je dôležitejšie ako technické SEO. Hoci digitálne PR nie je taktika SEO, dopĺňa naše úsilie v rámci SEO tým, že zlepšuje odbornosť, autoritu a dôveryhodnosť značky. Zároveň vytvára vysokokvalitné, superautoritatívne spätné odkazy.
Aké sú hlavné ciele digitálneho PR?
Ak ste v oblasti digitálneho PR nováčikom, pravdepodobne sa pýtate, prečo by ste mali investovať svoj čas a peniaze do stratégie digitálneho PR a aký je vlastne jej zmysel? Cieľom digitálneho PR by malo byť budovanie povedomia a značky, posilnenie úsilia o SEO a vytváranie dlhodobých vzťahov s novinármi. Podporné stanovisko tretej strany pre vašu firmu, najmä od vysoko autoritatívneho média, je tou najlepšou možnou reklamou pre vašu spoločnosť. Vaša značka a osoby, ktoré za ňou stoja, sú prezentované ako odborníci v danej oblasti. Tým si u svojho publika a potenciálnych zákazníkov okamžite vybudujete dôveru.
Ak ste nováčikom na trhu a vaša firma práve začína, vytvorte si online prezentáciu, vďaka ktorej bude vaše cieľové publikum vedieť, kto ste, o čo vám ide a aké sú vaše hodnoty. Oslovovanie novinárov je spočiatku určite náročná práca. Z dlhodobého hľadiska si však môžete vybudovať trvalé a dlhodobé vzťahy. Všade sa hovorí o odkazoch, odkazpch a ešte raz odkazoch. Ale nie len o takých hocijakých odkazoch. Hovoríme o odkazoch, na ktoré sa skutočne kliká, ktoré vedú k návštevnosti obsahu alebo prevádzky, podporujú zapojenie a zdieľanie a zvyšujú vyhľadávanie určitej značky. Stránky s väčším počtom spätných odkazov sa často zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania vyššie.
Aké sú hlavné výhody digitálneho PR?
- viac predaja a potenciálnych zákazníkov,
- vybudovanie autority vďaka odkazom zo špičkových publikácií,
- vybudovanie odkazov, ktoré konkurencia nemôže replikovať, aby ste získali náskok pred konkurenciou,
- získanie dôvery (pôsobíte ako odborník v odbore),
- získanie odkazov, ktoré podporujú návštevnosť z odkazov.
Digitálne PR dostane vašu značku pred správnych ľudí v správnom čase. Vďaka dobre koordinovanej kampani uvidia váš nový produkt, sezónny výpredaj alebo špeciálnu ponuku vaši stáli či potenciálni zákazníci.
Naše odporúčanie: Budovanie odkazov pre SEO na lokalitách relevantných pre danú oblasť môže pomôcť zlepšiť relevantnosť témy, aby Google lepšie pochopil, o čom je vaša webová lokalita. V digitálnom PR však relevancia znamená dostať vašu firmu, produkt alebo službu pred relevantné publikum.
Digitálne PR vs. tradičné PR – Ako môže digitálne PR pomôcť mojej firme?
Tradičné PR sa vzťahuje na tých publicistov, ktorí sa snažili nadviazať kontakty s novinármi po telefóne a vyspovedať ich na večeri, aby dostali svojich klientov do novín a tlačených publikácií.
PR sa tradične zameriavalo na tlačené publikácie, televíziu a rozhlas. Tlačené médiá však už nie sú tým, čím bývali. Digitálne PR sa zameriava na online publikácie a zvyšovanie povedomia o značke. Digitálne PR zahŕňa uverejňovanie článkov a tlačových správ, spoluprácu s blogermi a influencermi pri tvorbe článkov o produktoch a recenziách, affiliate marketing, spoluprácu s novinármi, používanie sociálnych médií na získanie publicity a budovanie dôvery značky prostredníctvom online recenzií.
Tieto stratégie digitálneho PR majú pozitívny vplyv na optimalizáciu webových stránok pre vyhľadávače (SEO). Digitálne PR si vyžaduje pochopenie usmernení spoločnosti Google a signálov hodnotenia. Tým sa zlepší viditeľnosť webovej stránky vo výsledkoch vyhľadávania. Kampane digitálneho PR by mali viesť SEO špecialisti a obsahoví marketéri. Bez digitálneho PR vás žiadna kampaň SEO, do ktorej ste vrážali peniaze, nedostane na prvú pozíciu v Google. Mimochodom, ešte stále neviete ako si poradiť so SEO? Naši odborníci vám veľmi radi poradia, ako vytvoriť vysokokvalitné spätné odkazy.