Ako robiť SEO tak, aby z toho boli aj konverzie?

2. jún 2023 | SEO - optimalizácia pre Google - tipy a triky

Nič sa nevyrovná pocitu, keď zverejníte nejaký príspevok a vidíte, ako sa zvyšuje vo výsledkoch vyhľadávania Google. Hoci optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) často trvá nejaký čas, kým sa rozbehne, ide jednoznačne o výborný kanál ako osloviť nové publikum a budovať povedomie o značke. Ale sledovať, ako sa čísla organickej návštevnosti začínajú zvyšovať, je len polovica rovnice. V konečnom dôsledku potrebujete nielen čitateľov. Chcete aj zákazníkov. Máme pre vás niekoľko tipov, ako zefektívniť vaše úsilie v oblasti SEO a CRO.

Dobrou správou je, že obsah vám môže pomôcť aj v tomto smere – ak to robíte správne. Naučiť sa zahrnúť do svojej stratégie marketingového obsahu so zameraním na SEO písanie orientované na konverziu je kľúčom k premene týchto zobrazení stránok na nákupy. Ako teda vytvárať obsah, ktorý konvertuje? Pozrime sa spolu s odborníkmi na to.

Čo je to obsah, ktorý konvertuje?

 Obsah orientovaný na konverziu sa vzťahuje na presvedčivé písanie, ktoré dáva vašim čitateľom hodnotný obsah a zároveň ich nabáda k akcii. Využíva prvky, ako je:

  • vaša ponuka hodnoty
  • naliehavosť
  • rozprávanie príbehov
  • písanie bez rozptyľovania, aby sa z potenciálnych zákazníkov stali predplatitelia alebo platiaci zákazníci.

Taktiku písania orientovaného na konverziu môžete využiť pri rôznych typoch obsahu vrátane produktových stránok, vstupných stránok a príspevkov na blogu. Sú však obzvlášť účinné, keď ich použijete so stratégiou marketingového obsahu orientovaného na SEO.

Skôr ako začnete: Stanovte si konkrétne ciele obsahu

Keď do svojich aktivít v oblasti content marketingu začleníte stratégie orientované na konverziu, musíte si okrem cieľov organickej návštevnosti stanoviť aj konkrétne ciele konverzie. Podobne ako ostatné ciele, aj konverzné ciele by sa mali riadiť koncepciou SMART. Mali by byť:

  • konkrétne (jasne definované),
  • merateľné (kvantifikovateľné),
  • dosiahnuteľné/aspiratívne (dosah v oblasti reality),
  • relevantné (súlad s vašimi celkovými cieľmi)
  • včasné (obsah súvisiaci so stanoveným termínom).

Čo je optimalizácia konverzného pomeru (CRO)?

Optimalizácia konverzného pomeru (CRO) je postup zvyšovania percenta používateľov, ktorí na webovej stránke vykonajú požadovanú akciu. Touto akciou môže byť čokoľvek od:

  • prechádzania celej stránky,
  • vyplnenia formulára,
  • pridania produktu do zoznamu želaní
  • priameho nákupu produktu

Podstatou je však zmysluplná akcia, ktorú si marketér želá, aby používateľ vykonal.

Prečo sa SEO a CRO tak dobre dopĺňajú?

Je dôležité zistiť, čo používatelia od vašej webovej stránky chcú a potrebujú. Následne sa zamerať na uspokojenie týchto potrieb, aby nielen konvertovali, ale aby sa používatelia aj naďalej vracali ako vaši zákazníci alebo potenciálni klienti.

Zatiaľ čo SEO zvyšuje návštevnosť vašej webovej stránky, CRO pomáha pri dosahovaní zmysluplných výsledkov.

V čom je rozdiel?

Kým SEO vám môže pomôcť umiestniť sa (ak zadáte napríklad kľúčové slovo kúpiť ružové topánky), správna taktika CRO vám pomôže pri zvyšovaní percenta predaja a znižovaní počtu prázdnych košíkov.

Máme pre vás niekoľko tipov, ako zefektívniť vaše úsilie v oblasti SEO a CRO:

  1. Využite neurodizajn na zlepšenie používateľského zážitku
    Neurodizajn využíva silu psychológie a neurovedy na vytváranie vizuálne podmanivých digitálnych produktov. Ide o vnímanie reakcií ľudí v rôznych situáciách (napríklad keď prídu na webovú stránku) a určenie spúšťačov, ktoré zvyšujú pravdepodobnosť, že si ľudia daný produkt kúpia. Pútavý neurodizajn vám teda môže pomôcť udržať si návštevníkov a navnadiť ich na konanie.
  2. Používajte dynamický obsah pre väčší organický dosah
    Pomcou dynamického obsahu môžete prispôsobiť skúsenosti svojich zákazníkov a maximalizovať príjmy inteligentným prispôsobením webovej stránky potrebám používateľov. Dynamický obsah reaguje na základe signálov, ako je správanie počas návštevy web stránky, údaje používateľa (napr. poloha) a ďalšie podobné charakteristiky. To znamená, že zakaždým, keď zákazník navštívi stránku s týmito typmi inteligentných prvkov, webová lokalita mu poskytne relevantné informácie o produktoch prispôsobené práve pre neho.
    To vám pomôže priblížiť sa k zámeru vyhľadávania zakaždým, keď návštevník príde na vašu stránku. Od odporúčaní špecifických pre danú geografickú oblasť až po dynamické zoznamy produktov zobrazíte obsah, vďaka ktorému si vaša webová lokalita určite udrží priazeň publika.
  3. Využívajte videá a vizuálne prvky na predĺženie trvania návštevy
    Stránky, ktoré obsahujú video, majú priemernú dĺžku návštevy takmer o 50% väčšiu ako tie webstránky, ktoré video neobsahujú.
    Je dôležité vedieť, že miera odskočenia (Bounce rate) verzus priemerný čas strávený na jednu návštevu používateľa tvoria hlavné metriky, ktoré vám odhalia tajomstvo o čase zotrvania na webovej lokalite. Preto na zvýšenie času stráveného na stránke použite video a nezabudnite správne optimalizovať názov a opis vášho video kanála.
  4. Vytvárajte kvalitný a exkluzívny obsah s dlhými kľúčovými slovami
    Viac ako 95 % vyhľadávaní v službe Google obsahuje dopyt so štyrmi alebo viacerými slovami. Ľudia, ktorí vyhľadávajú s viacerými slovami, majú zvyčajne vyššiu úroveň nákupného zámeru, čo je ideálne na zacielenie kvalitného obsahu. Dlhé kľúčové slová často predpovedajú, kedy sa užívateľ blíži ku konverzii. To vám pomôže získať výhodu pred konkurenciou. V tejto súvislosti nezabudnite na to, že kľúčové slová by sa mali objaviť nielen v nadpise a obsahu, ale aj v podnadpisoch.
  5. Dôsledne optimalizujte webové stránky a blogy
    Správny obsah odlišuje tých, ktorí na vašej webovej stránke zostávajú a vykonávajú potrebné kroky od tých, ktorí si vašu web stránku iba prezerajú. Tu môžete využiť spätnú väzbu od používateľov, monitorovať svoje webové stránky a vylepšovať ich alebo ich „pretvárať“ na základe potrieb používateľov. Ide o taktiku SEO, ktorá má jednoznačný vplyv na vaše CRO.
  6. Silné a relevantné CTA na zvýšenie konverzie
    Absencia výzvy k akcii môže znamenať stratu spojenia s vašimi zákazníkmi. Pútavé a dobre napísané CTA pomáha optimalizovať CRO a zároveň návštevníkov láka späť k prezentovaným produktom.

 

Vyššie zisky vďaka dobrým cieľom

SEO a CRO idú ruka v ruke. V istom zmysle sú jednoducho neoddeliteľné. Myšlienka prilákania väčšieho počtu návštevníkov na vaše webové stránky a následné filtrovanie relevantných návštevníkov, aby vykonali nejakú akciu na vašich webových stránkach, je lievik, ktorý má priamy vplyv na návratnosť investícií.

V tomto lieviku platí, že čím cielenejší dokážete byť od začiatku, tým väčšie sú vaše zisky. A to je presne to, na čom marketérom záleží azda najviac. Máte podobnú skúsenosť, alebo si neviete rady s so SEO-čkom a potrebujete pomôcť s konverziami na vašom webe? Ozvite sa nám a nájdeme vám riešenie šité na mieru.

Ďalšie články

Espania Logo
{

Spoločnosť 3R nám pomáha so správou Google Ads kampaní a tiež so SEO a sme veľmi spokojní s ich službami. Nachádzame sa na popredných miestach v Googli pre všetky naše hlavné kľúčové slová.

5
Mgr. Stojanka Dolezhajova
Renovin Logo
{

Výborná spolupráca, 3R nám poskytli nový pohľad na našu webstránku Renovin Reality. Dohodli sme sa, že budeme pracovať na ďalšom zviditeľňovaní našej realitnej kancelárie na internete.

5
Ladislav Čech
Prevozky Logo
{

Ďakujeme za pretvorenie nášho webu www.prevozky.sk a jeho zviditeľnenie vo vyhľadávaní Google. Oceňujeme profesiónálny a odborný prístup, takisto časté konzultácie a spätnú väzbu. Tešíme sa našu ďalšiu spoluprácu. Služby tímu 3R vrelo odporúčame.

5
Lukáš Gajdoš
Fiorano Logo
{

Sme veľmi spokojní s prácou a prístupom p. Rusnákovej, všetko je výborne spracované a vysvetlené. Skvelá organizácia práce, vždy odpovedá na telefonát alebo mail a snaží sa nám čo najviac pomôcť. Vďaka SEO optimalizácii od 3R nám stúpol predaj, takže jednoznačne odporúčame.

5
Fiorano sro
Logro-účtovníctvo
{

Simona z 3R Marketing je veľmi šikovná, proaktívna, rozmýšľa aj za klienta, s 3R Marketing sa mi spolupracuje veľmi dobre, rozhodne odporúčam, páčia sa mi ich odborné a profesionálne služby.

5
Ailin Hanková
Kup a predaj Logo
{

Profesionálny prístup. Vynikajúce výsledky pri optimalizácii stránky a nastavení reklamných kampaní.

5
Sergii Liubchenko
Decor-Glamour Logo
{

Skvelá komunikácia, profesionálny prístup, výborne odvedená práca. Ďakujem za promptné riešenie požiadaviek a Vaše rady. Odporúčam:))

5
Andrea Račáková
Rustikálny nábytok logo
{

Ďakujeme za špičkový webdizajn aj údržbu webu potrebnú z dlhodobého hľadiska.

5
Richard Adler
Adler Autoservis
{

Odbornosť, kreativita, perfektný prístup.., som veľmi spokojný!

5
Richard Adler
NTC Logo
{

“Naše vzájomné vzťahy pretrvávajú viac než dva roky a sme veľmi spokojní s výsledkami, ktoré sme dosiahli vďaka 3R. Dostali sme sa na popredné miesto v Google. Pre všetky naše kľúčové slová sme dosiahli veľmi dobré pozície v minimálnom časovom rozmedzení po tom, čo sme začali využívať služby SEO.”

5